ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Πολλά τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops) για επιχειρήσεις και καταναλωτές

Η μεγάλη ανταπόκριση που δείχνουν οι καταναλωτές στη νέα μορφή των καταστημάτων, που είναι τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops), είναι πλέον κάτι αδιαμφισβήτητο και τείνει να παγιωθεί στις αγοραστικές προτιμήσεις τους. Μετά από μια πρώτη αμήχανη περίοδο γνωριμίας και εξοικείωσης με τον καινούργιο τρόπο εμπορικών συναλλαγών, η πραγματοποίηση αγορών μέσω των e-shops αποτελεί σήμερα αναπόσπαστο κομμάτι της δραστηριότητας πάρα πολλών χρηστών του Διαδικτύου, που έτσι εξοικονομούν χρόνο για τις άλλες ασχολίες τους.

Η επιτυχία στην κατασκευή eshop / ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν είναι κάτι που προέκυψε τυχαία και συγκυριακά, αφού από τη μία πλευρά εξυπηρέτησαν πραγματικές ανάγκες εξοικονόμησης χρόνου και χρημάτων και από την άλλη πλευρά βελτιώθηκαν πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια χάρη στις άοκνες προσπάθειες των επιχειρηματιών του ηλεκτρονικού εμπορίου, που πίστεψαν στη νέα πλατφόρμα και ήρθαν σε επαφή με ένα κοινό που ήταν ήδη «ζεστό» και πρόθυμο να υποδεχθεί τη νέα εποχή.

Οπωσδήποτε τα e-shops έχουν και μια υλική μορφή, η οποία ωστόσο είναι πιο περιορισμένη και αφορά μόνο την αποθήκευση και συντήρηση των προϊόντων, καθώς και τη μεταφορά και διανομή τους στους πελάτες. Η πεμπτουσία κάθε ηλεκτρονικού καταστήματος είναι πάντως η άυλη μορφή τους, η οποία βασίζεται στην ιστοσελίδα που την υποστηρίζει. Κι αυτό γιατί η σελίδα της κάθε εταιρείας στο Διαδίκτυο είναι ο δίαυλος μέσω του οποίου παρουσιάζονται τα προϊόντα, επιλέγονται από τον πελάτη και τελικά αγοράζονται μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας. Η ευθύνη κάθε ηλεκτρονικού καταστήματος από εκεί και πέρα είναι η γρήγορη παράδοση της παραγγελίας στον πελάτη και η διασφάλιση ότι αυτό που παραδίδεται στα χέρια του είναι ακριβώς αυτό που παραγγέλθηκε, με τη δέσμευση φυσικά ότι σε περίπτωση λάθους ή αστοχίας θα υπάρξει άμεση αντικατάσταση του προϊόντος ή επιστροφή των χρημάτων στον αγοραστή.

Αντίθετα απ’ ό,τι πιστεύεται, το ηλεκτρονικό εμπόριο ανοίγει πολλές θέσεις εργασίες σε πλήθος ειδικοτήτων, από οδηγούς και αποθηκάριους μέχρι διαφημιστές και κατασκευαστές ιστοσελίδων. Γι’ αυτόν τον λόγο και η πλειοψηφία των εργαζομένων σε αυτόν τον τομέα αποτελείται από νέους ανθρώπους που στρέφονται σε έναν χώρο μοντέρνο και άφθαρτο ακόμη, προκειμένου να βρουν επαγγελματικό διέξοδο.

Ειδικά η διαφήμιση στα social media όπως το ινσταγκραμ, τικ τοκ κλπ είναι σπουδαία υπόθεση για τα ηλεκτρονικά καταστήματα, αφού ο ανταγωνισμός είναι πολύ σκληρός, τόσο έναντι των παραδοσιακών, φυσικών καταστημάτων όσο και έναντι των υπόλοιπων e-shops. Ωστόσο υπάρχει και κάτι ελπιδοφόρο που λύνει τα χέρια των διαφημιστών, κι αυτό δεν είναι άλλο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, που εδώ και καιρό έχουν αφήσει τον κοινωνικό και επικοινωνιακό χαρακτήρα τους και δείχνουν έφεση στο εμπόριο, στη μόδα και στον καταναλωτισμό. Πολλοί νέοι σήμερα καταφεύγουν στα social media για να δουν τι καινούργιο «παίζει» στην αγορά.

Πέρα όμως από τη διαφήμιση αυτή καθ’ αυτήν, οι ειδικοί του χώρου έχουν ενστερνιστεί τη διευκόλυνση που τους παρέχει αυτό που λέμε SEO (search engine optimization) και αφορά τη βελτιστοποίηση του προφίλ μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης όταν κάποιος χρήστης αναζητεί σε αυτές κάτι σχετικό. Η ταχύτατη και κατά προτεραιότητα εμφάνιση μιας ιστοσελίδας είναι σίγουρα ένα μεγάλο όπλο για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, που όμως θα πρέπει να συνοδεύει μια σειρά από άλλα χαρακτηριστικά, όπως είναι η πιστότητα, η άρτια εμφάνιση της ιστοσελίδας του, η ταχύτητα στις παραδόσεις και η εξασφάλιση υψηλής ποιότητας στα προϊόντα του.   

Πηγή πληροφοριών: NetPlanet | Κατασκευή Ιστοσελίδων Αθήνα

Back to top button