ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑΥΓΕΙΑ

Πώς να κάνετε παραγωγικά διαλείμματα στο σπίτι και στη δουλειά

Αν  είστε το είδος του ανθρώπου που εργάζεται όλη την ημέρα για να μπορέσει να κάνει περισσότερα πράγματα και να βγάλει περισσότερη δουλειά, μπορεί τελικά να μην ακολουθείτε την κατάλληλη μέθοδο. Οι έρευνες δείχνουν ότι τα διαλείμματα βελτιώνουν την παραγωγικότητα.

Γιατί κάποιοι διστάζουν να κάνουν διαλείμματα

Μερικοί άνθρωποι δεν κάνουν διαλείμματα επειδή πιστεύουν ότι τα αφεντικά τους θα δυσαρεστηθούν. Άλλοι αισθάνονται ότι υπάρχει πολλή δουλειά για να μπορούν σταματήσουν και να κάνουν διάλειμμα. Υπάρχουν και εκείνοι οι οποίοι παρασύρονται από τη ροή  της δουλειάς. Για άλλους πάλι, είναι πρόβλημα να βρεθεί η κατάλληλη ώρα μέσα στο ωράριο.

Τα διαλείμματα μπορεί να είναι ευκολότερα για όσους εργάζονται σε γραφείο. Όταν εργάζεστε από το σπίτι, μπορεί να είναι πιο δύσκολο να βρείτε τον τρόπο και τον χώρο να κάνετε διάλειμμα. Δεν πρόκειται να δείτε τον συνάδελφό σας να σηκώνεται από το γραφείο του και να πηγαίνει για καφέ, οπότε μπορεί και να το ξεχνάτε. Πρέπει να δημιουργήσετε μόνοι σας πρόγραμμα και όρια.

Ωστόσο δεν είναι όλα τα διαλείμματα παραγωγικά.

Πώς να κάνετε ένα παραγωγικό διάλειμμα

Για να είμαστε παραγωγικοί απαιτείται πρώτα απ’ όλα να φροντίζουμε καλά τον εαυτό μας. Κάνοντας διάλειμμα είναι σαν να επαναφορτίζεστε και να παίρνετε ενέργεια. Ο εγκέφαλός σας χρειάζεται διαλείμματα για να είναι σε θέση να αποδώσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Δεν μπορούμε να είμαστε παρόντες για τους άλλους αν είμαστε εντελώς εξαντλημένοι. Τα διαλείμματα κατά τη διάρκεια της εργασίας προστατεύουν και από την «εγκεφαλική ομίχλη», σύμπτωμα που σχετίζεται με την κούραση και το στρες.

Ωστόσο δεν είναι όλα τα διαλείμματα παραγωγικά. Ο κατάλληλος τύπος διαλείμματος μπορεί να διαφέρει από άτομο σε άτομο. Ίσως χρειαστεί να πειραματιστείτε για να βρείτε τι λειτουργεί καλύτερα για εσάς.

Παραγωγικά διαλείμματα

  • Περπατήστε έξω
  • Ακούστε μουσική
  • Κλείστε για λίγο τα μάτια σας και σκεφτείτε κάτι ευχάριστο
  • Τηλεφωνήστε σε έναν φίλο που σας κάνει να νιώθετε καλά
  • Διαβάστε μια σελίδα από το βιβλίο σας
  • Βγάλτε βόλτα το σκύλο σας
  • Ταΐστε τη γάτα σας

Κάθε είδους σωματική κίνηση είναι χρήσιμη για την ανανέωση του εγκεφάλου σας και τη βελτίωση της μυοσκελετικής σας υγείας.

Για να βοηθήσετε τα διαλείμματά σας να παραμείνουν σε καλό δρόμο, μπορείτε:

Να δημιουργήσετε μια υπενθύμιση στην ατζέντα ή στο κινητό σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να μην ξεχνάτε τις ώρες που πρέπει να κάνετε διάλειμμα.

Να υπενθυμίζετε στον εαυτό σας γιατί τα διαλείμματα είναι σημαντικά. Δημιουργήστε ένα «μότο» που θα σας βοηθήσει να επικεντρωθείτε στο γιατί πρέπει να αφιερώσετε αυτό το χρόνο για τον εαυτό σας. «Ξεκουράζομαι για να μπορέσω να βάλω όλη την εγκεφαλική μου δύναμη στο έργο που δουλεύω». Γράψτε το κάπου ώστε να το βλέπετε.

Παρασύρετε και τους συναδέλφους σας. Υποστηρίξτε τους στο να κάνουν διαλείμματα, ώστε να ενθαρρύνετε ο ένας τον άλλον στη δημιουργία καλών συνηθειών στο γραφείο. Τα παραγωγικά διαλείμματα πάντως δεν περιλαμβάνουν οθόνη.

Μη παραγωγικά διαλείμματα

  • Σερφάρισμα στο διαδίκτυο
  • Ενασχόληση με μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Ανάγνωση και απάντηση σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
  • Ενασχόληση με το κινητό
  • Διακοπή για ανθυγιεινό φαγητό 

Η ενασχόληση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η πιο συνηθισμένη δραστηριότητα διαλείμματος, αλλά μπορεί να σας οδηγήσει σε εξάντληση – το αντίθετο από αυτό που θέλετε να επιτύχετε μέσα από το διάλειμμα.

Αν επικεντρωθούμε στο να κάνουμε διαλείμματα που μας ανανεώνουν και μας αναζωογονούν, θα είμαστε  σε θέση να δώσουμε τον καλύτερό μας εαυτό όταν επιστρέψουμε στη δουλειά.


Με πληροφορίες από: Welltuned, Deprocrastination

ΠΗΓΗ https://www.ertnews.gr/eidiseis/mono-sto-ertgr/pos-na-kanete-paragogika-dialeimmata-sto-spiti-kai-sti-douleia/

Back to top button